דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפואה משלימה 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3205 פעמים ]

לימודים אקדמיים מהווים החלטה חשובה מאוד בחיינו - לאיזה תחום אנו נמשכים ובאיזה תחום אנו רוצים להשקיע את מיטב הממון, הזמן, המחשבה והנשמה? לימודי רפואה משלימה הפכו לנפוצים מאוד במוסדות להשכלה גבוהה ולכן הם מציעים היום לימודים בתחומים נרחבים, תוכניות לימוד מגוונות, מעמיקות ומתקדמות הכוללות התנסות מעשית. ההתפתחות המרשימה של לימודי רפואה משלימה נובעת מעלייה בדרישה למטפלים מוסמכים בתחום הרפואה המשלימה, בזכות מגמת השילוב של טיפולים אלטרנטיביים בקופות החולים. יש לציין כי לימודי רפואה משלימה משולבים בחלק מהמוסדות עם לימודים לתואר ראשון. כלומר מי שמעוניין גם בתואר אקדמי וגם בלימודי רפואה משלימה, לא חייב לבחור באחד מן השניים, אלא יכול לשלבם. סטודנטים רבים משלבים בין תואר אקדמי לבין תואר באחד מתחומי הרפואה המשלימה ובאופן כזה נהנים משני העולמות - תואר אקדמי ולימודי הסמכה כמטפלים בתחומים שונים.

מסלולים עיקריים בתחום של לימודי רפואה משלימה
לימודי רפואה משלימה מהווים תחום מיוחד של לימודי תעודה ולימודים אקדמיים. הם משלבים בתוכם את הלימוד העיוני של התורות המרכזיות, עליהן מתבססות שיטות הטיפול השונות וכן התנסות מעשית בתחום. לימודי רפואה משלימה מתייחדים בלמידה חווייתית, המשאירה חותם רגשי וקוגניטיבי עמוק אצל התלמיד.
מבין מסלולי הלימוד העיקריים ניתן למצוא תחומי לימוד כגון תואר ראשון ברפואה סינית, תוכניות הכשרה בנטורופתיה, ברפלקסולוגיה, בעיסוי רפואי-הוליסטי, שיאצו, יוגה, ריפוי בשמנים ועוד.

לימודי רפואה משלימה הפכו, כאמור, לנפוצים מאוד במוסדות להשכלה גבוהה. אולם יש לזכור כי במקרה זה שפע מקומות הלימוד מחייב גישה ביקורתית ויסודית, הבוחנת את כל ההיבטים, לפני ההחלטה ללמוד לימודי רפואה משלימה.
מכיוון שהתחום של לימודי רפואה משלימה מצוי עדיין בחיתוליו, יש עדיין פרצות בחוק המניחות לשרלטנים לטפל באנשים ואף ללמד שיטות טיפול שונות, מבלי שהוסמכו לכך. לכן צריך לבדוק את השטח ולא להחליט החלטה פזיזה.
נמנה עתה מספר גורמים המחייבים בדיקה בטרם החלטה על לימודים:

הכרה של גופים מובילים בתחום בתוכניות הלימוד של המוסד - בכל תחום מרכזי של לימודי רפואה משלימה קיים גוף מוביל, המכיר בתוכניות לימוד שונות. איגוד העיסוי הישראלי למשל, איגוד הרפלקסולוגים הישראלי, אגודת הנטורופתיה הישראלית ועוד. הכרה אקדמית בתחום ההכשרה, חשובה מאוד לכל מי שירצה לעסוק בעתיד בתחום. לימודי רפואה משלימה, מעבר ללימודים העיוניים, מהווים הכשרה מעשית שנועדה לתת את הכלים ואת הניסיון הרלוונטי.
המקום עצמו - בקרו במקום ונסו להתרשם: האם החזות יפה ומטופחת? האם נוח לכם? מעניין לכם? חשבו על כך שאתם הולכים לבלות כמה שנים טובות באותו מקום. כאשר חלק מהלימודים מתקיימים לעיתים בחדרי טיפולים, חשוב שתרגישו בנוח.
מוניטין של מוסד הלימודים - האם אתם מכירים אותו? מכירים מישהו שלמד שם? חפשו מידע באינטרנט על המקום.
סגל המרצים - אחד המרכיבים החשובים הקשורים לתחום של לימודים בכלל ולתחום של לימודי רפואה משלימה בפרט. התעניינו במורים המובילים ובתחומים אותם הם מלמדים.
תוכנית הלימודים - המבחר שיש בתחום של לימודי רפואה משלימה יכול לבלבל, אך נסו לסמוך על תחושת הבטן שלכם, לאחר שבדקתם את כל תוכנית הלימודים - איפה אתם רואים את עצמכם?
ולא לשכוח לקבל המלצות מתלמידים שלמדו במקום.

לימודי רפואה משלימה אינם לימודים אקדמיים גרידא. הלימודים מבוססים על תפיסות פילוסופיות שונות, המשפיעות ומשנות את תפיסת עולמו של התלמיד. היו מוכנים לשינויים בחייכם בזכות הלימודים, לחוויות אינטנסיביות ולעבודה קשה. שכן לימודי רפואה משלימה וההשקעה העצמית, מהווים תהליך לימוד מעשיר ומעניין, המערב גיבוש עקרונות פנימיים ושינויים באורח החיים, שבסופו תזכו לטפל באנשים ולסייע להם ממקום אמיתי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב